domingo, 23 de março de 2014

Strategic Management Analysis

Análise de Gerenciamento Estratégico

The main strategic analysis tools are:
As principais ferramentas de análise estratégica são:

BCG Matrix
Created by Bruce Henderson  for the Boston Consulting Group.

It's used to evaluate if the products offer risks or opportunities to the business based on growth, profitability and market share. 
Usada para avaliar se os produtos oferecem riscos ou oportunidades para o negócio baseado no crescimento, lucratividade e participação de mercado.


Matrix BGC is based on the product life cycle. Cross them to outline action plans.
Matriz BCG é baseada no ciclo de vida dos produtos. Cruze-os para traçar planos de ação.



=================================

SWOT Analysis. 
Example:



Answer the following questions to make your analysis:
STRENGHS:
What are your advantages or differentials?
What do you do well?
WEAKNESSES:
What could you improve?
What should you avoid?
OPPORTUNITIES:
How can you aggregate value to your product or service?
What are the trends of the market?
THREATS:
What obstacles do you face?
What are your competitors doing?

=================================

ABC Analysis or 80/20 Rule or Pareto Analysis
It's used to identify the significant few components in order to focus efforts.
Usada para identificar os poucos componentes significantes, a fim de concentrar esforços.

It means that 80% of your efforts generally represent 20% of your results, and vice versa. 
Isso significa que 80% de seus esforços em geral representam 20% dos seus resultados, e vice-versa.

Examplo:



=================================

5 Porter's Forces
This model of analysis was developed by Michael Porter to analyze the competitive environment in which a product or company works.
Este modelo de análise foi desenvolvido por Michael Porter para analisar o ambiente competitivo em que um produto ou empresa trabalha.

Industry Competition - Rivalidade entre os Concorrentes
Potential Entrants - Ameaça de Novos Entrantes
Suppliers - Poder de Barganha dos Fornecedores
Buyers - Poder de Barganha dos Clientes
Substitutes - Ameaça dos Produtos Substitutos


Maque uma aula sobre análise estratégica - Inglês S/A (Idiomas e Negócios) 
na Mooca / SP ou via SKYPE.

Nenhum comentário:

Postar um comentário